.

.

Tuesday 27 January 2015

Ratu Cantik Colombia Paulina Vega, Menang Gelaran Miss Universe 2014

Paulina Vega Dieppa atau dengan mana popularnya Paulina Vega dilahirkan pada 15 January 1993 di Barranquilla, Colombia. Paulina menyertai pertandingan Miss Colombia pada tahun 2013 seterusnya beliau memenangi pertandingan itu. Ini membolehkan Paulina akan mewakili negaranya dalam saingan Miss Universe 2014.

Untuk kali ini, Miss Universe 2014 akan diadakan pada 25 January 2015 atas sebab - sebab tertentu yang tak dapat dielakkan. So Miss Universe Organization menetapkan tarikh berkenaan dan akan diadakan di Doral, Florida, USA.

Dalam pertandingan tersebut, Paulina berjaya memenangi gelaran Miss Universe 2014 dengan disarungkan mahkota terbaru Miss Universe. Tempat kedua dibelakang beliau adalah ratu USA sendiri iaitu Nia Sanchez dan Diana Harkusha ratu Ukraine di tempat ketiga. Manakala ratu Netherlands, Yasmin Verheijen ditempat ke empat dan Kaci Fennell ratu negara Jamaica di tempat ke lima.

Selain daripada itu, Valentina Ferrer ratu Argentina, Tegan Martin ratu Australia, Mary Jean Lastimosa ratu Filipina, Desirée Cordero ratu Spain dan Migbelis Castellanos ratu negara Venezuela hanya mampu berada di kelompok Top 10.

Manakala dua ratu dari Asia iaitu Elvira Devinamira ratu Indonesia dan Noyonita Lodh ratu India turut layak berada di kelompok Top 15 bersama Valentina Bonariva ratu Italy, Camille Cerf ratu France serta ratu dari negara Brazil Melissa Gurgel.

Dengan kemenangan Paulina ini, bermakna negara Colombia telah  dua kali menang gelaran Miss Universe yang mana pada tahun 1958  Luz Marina Zuluaga memenangi gelaran yang sama.





















No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...