.

.

Monday 31 December 2018

Catriona Elisa Gray In The House

Salam guys...
Hari ini ombin bercerita tentang siapakah insan yang bernama Catriona Gray.

Catriona Gray atau nama penuhnya Catriona Elisa Magnayon Gray lahir pada 6 january 1994 di

Ayahnya Ian Gray seorang warga Scotland yang lahir di Australia manakalah ibunya pula Normita Ragas Magnayonyang lahir di Oas, Albay, Filipina.

Pada tahun 1999, Catriona menyertai Miss Little Philippines dan berjaya memenanginya.

Pada tahun 2016, Catriona menyertai Miss World Philippines dan berjaya dalam kontes tersebut sehingga dia mewakili Filipina dalam saingan Miss World 2016. ketika itu Catriona hanya mampu berada di Top 5 manakala ratu dari negara Puerto Rico menjadi pemenang Miss World 2016.

Demi semangat yang kuat catriona tidak berputus asa demi mengejar minatnya dalam pentas ratu kecantikan dunia. Pada tahun 2018 sekali lagi Catriona menyertai Binibining Pilipinas 2018 yang mana Binibining Pilipinas adalah pemilihan kontes kecantikan yang paling terbesar dan tertua di negara Filipina.

Pemenang Binibining Pilipinas akan dikirim untuk menyertai Miss Universe dan dengan kemenangan Catriona Gray dalam Binibining Pilipinas 2018, beliau sekali lagi membawa nama Filipina dalam pertandingan kecantikan di Miss Universe 2018.

Dari sebelum dan selepas Miss Universe 2018 berlangsung, Nama Catriona Gray menjadi begitu fenomena di seluruh dunia. Semua peminat beauty pageant mengaguminya. Kesabaran, kekuatan dan semangat yang begitu tinggi akhirnya Catriona berjaya memenangi gelaran Miss Universe 2018.

Lava walk menjadi fenomena di media sosial setelah Catriona berjalan di pentas Miss Universe pada sesi swimsuit yang berlangsung di kota Thailand.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...