.

.

Saturday 18 August 2012

Naik Bas Pergi Singapore?


Best sangat2 jalan2 di kota Singapore. Pada uols yang nak melawat Singapore ni senang je. Kalau kita naik dari Larkin JB tambang dia RM1.90 je naik bas. Naik bas lagi jimat k...
Ni bas dia. SBS Transit 170 atau pun 160

Sampai dekat Sultan Iskandar Customs, Immigration and Quarantine Complex (CIQ) kita kena turun la cam biasa. Lepas semua pemeriksaan tu kita kena turun ( ikut je orang2 kat situ ) bawah dan naik bas semula.

*Ingat, bas yang kita naik dari Larkin tadi tak semestinya kita dapat ikut dia semula coz kat situ ramai penumpang n dia tak kan tunggu. So kita naik je bas mana2 yang penting dari syarikat yang sama n tak ya menambang lagi k.... Tiket bas tu simpan, jika pembantu bas minta just tunjuk je. ( Tanya je orang kat situ )

Sampai saja dekat  Woodlands, Singapore, kena turun lagi untuk cop passport. Sebelum berbaris tu macam biasalah kena isi borang putih atau Embarkation Card. Isi mana2 yang patut.Barulah berbaris, cop passport & turun macam biasa seperti dekat CIQ tadi.

Last sekali dari woodlands tu kita akan turun dekat Kranji. So dekat Stesen Kranji tu korang dah boleh pilih lokasi yang korang nak lawat kat Singapore ni. ( Tanya je orang2 kat situ. Ingat... Malu bertanya sesat jalan. )

Selamat Bercuti Di Kota Singa...

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...