.

.

Saturday 14 June 2014

Bestnya Dapat Melancong Ke 4 Negara Tahun ini

Salam semuanya. Tengah layan video Miss Universe 2011 dekat ruang tamu tadi tetiba teringat pula kat Kampung. Tak lama lagi da puasa. Rindu kat mak di kampung.

Teringin juga balik kampung raya puasa ni tapi disebabkan ombin dah booking awal tiket untuk melancong ke 4 buah negara. So postpone dulu la untuk balik raya puasa pada tahun ni. Tapi pada 1 Oktober 2014 ni ombin akan balik kampung kebetulan time tu dah raya haji. Dapat juga la beraya dengan mak bersama saudara yang lain.

Bercerita tentang pengembaraan ombin ke 4 negara pada tahun ni, memang sangat2 teruja. Kalau sebelum ni pada march dan april ombin mengambara di negara china selama hampir sebulan. Kali ni pula ombin akan ambil masa lebih 10 hari je untuk menjelajah 4 buah negara ni. Lagi pun dekat je and ombin akan lawati tempat2 tertentu je.

Untuk kali ni. Ombin akan sampai terlebih dahulu ke Bangkok, Thailand. Duduk dekat Bangkok dalam 2 ke 3 hari gitu dan barulah bertolak ke Vientiane, Negara Laos. Kemudian Ombin akan meneruskan perjalanan ke Siem Reap, Kemboja. Tengok2 Angkor Wat la gitu uols.

Dari Siem Reap Ombin akan meneruskan perjalanan ke Phnom panh ibu negara Kemboja dan stay beberapa hari kat situ.

Last sekali Ombin akan bergerak ke Ho Chi Minh, Vietnam. Seronok2 kejap kat situ dan baru la fly balik Malaysia.

So aku pun mengharapkan semuanya berjalan dengan lancar pengembaraan pada tahun ini. Amin...

 Malaysia - Thailand - Laos - Kemboja - Vietnam- Malaysia




















No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...