.

.

Wednesday 24 April 2013

Restoran Halal di Beijing, China

Salam semuanya...
Entry Ombin kali ni nak cerita sikit pasal Restoran halal yang pernah Ombin jumpa time dekat Beijing, China.
Paham2 la kan?

Ok, sebelum tu kena tengok dulu peta subway kat Beijing ni. Bersimpang sana sini. Kena rajin2 perah otak.
Tak silap Ombin kat Beijing ni ada 16 line subway dia. Yang bestnya kat Beijing ni tambang naik subway dia cuma 2Yuan walau kemana anda nak pergi. Murah kan?

Ok cam ni ceritanya, Kita kena pergi Caishikou Station. Kemudian ambil exit D. ( Bila kita dah exit tu kita akan nampak bangunan China Mobile sebesar2 tidak ) Ambil kiri dan terus berjalan sehingga ke hujung. Bila dah nampak Niu Jie street tu baru la belok kanan ikut anak pana seperti dalam gambar Ombin kat atas ni. So cari la makanan2 & restoran2 halal yang anda suka. Area Niu Jie ni banyak kedai2 muslim.

Ni antara gambar2 yang sempat Ombin rakam dekat area Niu Jie st ni.

Yang ni pula jejantas yang akan kita jumpa sebelum sampai ke Niu Jie st tu. Kat area jejantas ni pun ada gerai2 menjual makanan halal. Satay kambing pun ada dijual area jejantas ni.


Ha... ni la restoran halal yang pertama sekali Ombin makan time dekat Beijing. So lega coz dah tak pening dah cari.

Malangnya pelayan yg melayan kami tetap sama tak reti berbahasa inggeris. So bahasa isyarat juga la yg dapat membantu. Ombin pesan nasi dan mee tarik. Itu je la menu yang Ombin tahu. Lagi pun kat sini orang2 cina dia lebih suka makan mee tarik. Cara buat dia yang asli tanpa letak bahan2 pengawet. Bila kita pesan baru buat mee tarik.

Ni nasi yang Ombin dapat.

Untuk pengetahuan uols... kat sini bila kita order makanan dia tak kan tanya nak minum apa pula. Bukan macam kat Malaysia siap tanya nak minum apa. Teh tarik, kopi O dll...
Biasanya Ombin akan beli air dekat luar awal2.

Lagi2 guna benda ala ni. Cabarang yg paling besar orang kampung macam aku. Huhuhu...

Dah siap membulur, sempat lagi nak beli ayam goreng kat luar.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...